doa dan harapan

Ya Allah yang Maha Pemurah,

Aku hambamu yang lemah, mohon rahmatMu untuk memberikan ku kekuatan, kesabaran, ketabahan dalam menempuhi dugaanmu Ya Allah. Aku hambamu yg penuh dengan kekurangan memohon agar diberikan petunjuk untukku teruskan hidup ini dengan pimpinan suami yg paling ku cintai Syed Zaini...

Rabbiyassir wa la tu'assir, rabbi tammim bil khair. Mudahkan perjalanan hidup kami, murahkanlah rezeki kami ya Allah...

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim..
Limpahkan lah kasihsayangMu ya Allah kepada kami, moga hubungan kasih syg suami isteri antara kami berkekalan hingga ke akhir hayat.

Amin ya Rabbal 'Alamin....

a walk to remember

DaisypathAnniversary Years Ticker

our lil munchkin~

Lilypie First Birthday tickers

Sunday, May 30, 2010

Prince of Persia

hello blog. lama xjengah. hehehe. ada org komplen saya xsapu blog dah bersawang.
sebenarnya masih dlm mood Prince Of Persia. smlm mr husband belanja tgk wayang (rewards sb penat memasak utk hi-tea bersama keluarga ;p ) layan habis. best, ditambah plak sebelum2 ni saya mmg dok melangut tgk suami main game tu.

lama x bercerita. sebenarnya saya dah bertukar ofis. dari S.P.A ke Jabatan Audit Negara, effectively on 8th April, 2010. agak cepat jugak la prosesnya. sume pasal saya dpt tau ada intake freshie aritu, dalam 2 minggu lps anto surat sume dah dapat tukar. alhamdulillah.

kenapa saya tukar? byk sebab sebenarnya. salah 1 nya sb nk tukar angin. nk explore benda baru, kat tempat baru. masuk audit saya mintak xnak deal dgn manusia. hehe. tapi sekali TP BPSM awal2 lagi dah chupp suh saya stay kt situ. nak tanak, saya sahut cabaran tersebut. :P ngehngehngeh, poyo. tapi tu lah. saya ganti tempat sorg pegawai yg agak bermasalah gak la, unit Cuti. masyaallah byk sungguh backlog dia tinggal utk saya. mujur cc understanding, budak2 unit pun ok.
1st impression lps masuk je audit, rasa damai sgt. haha, bukan apa. most of the staff sgt friendly. xde buat muka tongkang ke apa. smpi skang, saya rasa sgt tenang kt tmpt baru ni. masih dalam mood :

buah chempedak di luar pagar, ambil galah tolong jolokkan, saya budak baru belajar, kalau salah tolong tunjukkan. :D

lepas lebih kuran 3 minggu di Audit, saya kena berkursus di Johor Bharu 4 hari 3 mlm. bayangkan 3 tahun lepas kawen xpenah saya outstation jauh dr suami. mmg berendam air mata. mujur teknologi di hujung jari. tambah plak hotel yg kitorg duduk tu provide individual internet access. so lappie tu terpasaaaang je. :P teruk kan. malu ai. balik dr JB singgah kat air hitam (tempat wajib kalau lalu Johor) saya terbeli bendaalah ni! hahaha

mulanya nk beli 1 je, pehtu cik syazwina azahari kirim la plak. dia kata, kalau rajin tolong beli. ok la fine. demi adik punya pasal, saya pun beli. dah balik umah, letak 2 ekor butterfly ni atas sofa, aduuuuuhhh. cantik la plak, dah sepasang sgt seswai atas sofa saya tu. hahaha. i'm sorry syazwina. i have to take it. xjadi nak bagi la weh. nanti kita suh along beli lagi.

balik dari JB, be a part-timer kt company husband, jadi penjaga booth no 74 kat Karnival Belia 2010. lepas tu terus demam. penat sgt.

emm. pasal Karnival Belia 2010, kalau rajin nti saya cite kat blog. tapi xjanji. hehehe.

btw, jgn lupa ke Parkson Extreme Warehouse Sale @ Level 3, The Mall, KL. yang paling berbaloi, mana korg nk dapat undies dgn hage rm10-rm20 sehelai? sila pegi check! :D


**luv u, beby.

xoxo,

4 comments:

goblogbyfarah said...

prince tamina cun kan?!hehe..

mrs.syediz said...

haah, saya suka mata dia pakai eyeshadow gold dgn hitam. cantik! awak bleh la try sb kulit putih. kalau saya buat rasanya dah rupa minachi. heheh

Fathiyah said...

teringat ms kecik2 kte dok main game prince of persia nih.hehe.movie dia best tak?

abadyselamanya said...

eh eh sama la butterfly kita .. hehehe ...