doa dan harapan

Ya Allah yang Maha Pemurah,

Aku hambamu yang lemah, mohon rahmatMu untuk memberikan ku kekuatan, kesabaran, ketabahan dalam menempuhi dugaanmu Ya Allah. Aku hambamu yg penuh dengan kekurangan memohon agar diberikan petunjuk untukku teruskan hidup ini dengan pimpinan suami yg paling ku cintai Syed Zaini...

Rabbiyassir wa la tu'assir, rabbi tammim bil khair. Mudahkan perjalanan hidup kami, murahkanlah rezeki kami ya Allah...

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim..
Limpahkan lah kasihsayangMu ya Allah kepada kami, moga hubungan kasih syg suami isteri antara kami berkekalan hingga ke akhir hayat.

Amin ya Rabbal 'Alamin....

a walk to remember

DaisypathAnniversary Years Ticker

our lil munchkin~

Lilypie First Birthday tickers

Monday, February 18, 2013

ALIMKids Putrajaya

:) lamanya aku xupdate eh. Perintah berkurung sebenarnya. kehkehekeh
xdela, aku xde benda nk diriwayatkan.
so jadi silent reader je lah.

Last weekend, aku bawak Hussayni join playgroup Alimkids Presint 9 Putrajaya. To be exact, kat Taska Bijak Cerdik Presint 9 tu. Xtau plak aku ada playgroup kat sini, I mean in Malaysia. hahahaha. Smpi la kwn aku - Zila bitau.

Alimkids ni sebenarnya ada 2 program, fullday & playgroup. Kalau full day tu mcm taska la on weekdays. Tapi playgroup ni on weekend, seminggu sekali (1jam). Aim diorang untuk children yg duduk kat umah, parents/maid jaga, atau yg duduk dgn pengasuh untuk ajar anak² ni socialize dgn kawan² lain. Playgroup ni untuk toddler 2-4 years old. Untuk mula² ni Mommies digalakkan join anak sekali untuk gain their self-confident.Agak² anak² dah ok so xnak teman pun xpa. Tapi kalau untuk aku sndr, aku prefer join. Sb masa ni la kita nk main, ajar dia mcmana tcer dia ajar, bg full attention utk dia. Kalau Hussayni kat umah tu, mmg dia main sndr lah. Aku sibuk nk ngemas, nk masak.

So, kitorg bwk dia masuk trial class. Group ni, Hussayni is the youngest. Tcers ada 3 org, Tcer Diana, Tcer Mira & Tcer Yuyun. Tcers pun ok. Mula² ni as expected, dia nk berkepit je dgn aku. Pehtu tekejut masa main exchange bwk parachute terus hilang mood dia. LOL. Lmbt jugak aku nk betoikan balik mood dia. Tcer suruh buat puppet, lekat mata mulut ayam apa semua, br dia ok. Main, bc doa mkn & mkn sama² dgn kawan² baru. Bila tanya lagi, nak dtg school tak? Laju je dia  nak-nak. Smpi kan esoknya (Sunday) nk balik Pj pun dia dh berangan nk g school. Hahahaha.

Next week Tcer Diana suruh bwk baju extra sb diorg nk buat activity tangkap ikan. Haaa. Aku plak yg xsabo. Harap² Hussayni ok & boleh suaikan diri.Insyaallah.

Btw, fees untuk Alimkids Playgroup ni:
Registration RM100
Fees RM200 (1 module for 2months) kira mcm RM100 sebulan la
Kelas seminggu sekali on Saturday 1jam shj.

Further info pasal Alimkids ni, boleh view kat Alimkids website. Dia ada byk branch. Korg boleh tgk mana yg dekat dgn tmpt korg with full address & tel no skali .

Ok. till nxt time. Oh ye gmbr nti aku update kat umah k.
btyl.





xoxo,

2 comments:

bibi yusof said...

salam kenal...

wah awal jugak awak hantar anak awak kat alimkids ek...

saya teringin nak hantar se awal die umur setahun setengah tapi.. tk hantar.. now dah umur 2 tahun.. insyaAllah nak enroll kan la dlm playgroup.. the one in kajang..

mrs.syediz said...

bibi,
aah, awal sb nmpk dia nak berkawan. kat umah dia dgn tok mama dia je.
kt umah PiL dia sonok sb ada kezen dia & uncle-uncle yg dok melayan :)