doa dan harapan

Ya Allah yang Maha Pemurah,

Aku hambamu yang lemah, mohon rahmatMu untuk memberikan ku kekuatan, kesabaran, ketabahan dalam menempuhi dugaanmu Ya Allah. Aku hambamu yg penuh dengan kekurangan memohon agar diberikan petunjuk untukku teruskan hidup ini dengan pimpinan suami yg paling ku cintai Syed Zaini...

Rabbiyassir wa la tu'assir, rabbi tammim bil khair. Mudahkan perjalanan hidup kami, murahkanlah rezeki kami ya Allah...

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim..
Limpahkan lah kasihsayangMu ya Allah kepada kami, moga hubungan kasih syg suami isteri antara kami berkekalan hingga ke akhir hayat.

Amin ya Rabbal 'Alamin....

a walk to remember

DaisypathAnniversary Years Ticker

our lil munchkin~

Lilypie First Birthday tickers

Friday, November 18, 2011

A week.

Fuhh..fuhh (hembus habuk kt blog)

Pejam celik pejam celik dh abih 5hari bekerja. Oh ye. Aku dh start keje 14 nov aritu lps 3 bulan cuti bersalin, & 3 bulan++ cuti menjaga anak. Hehe. Sib baik tau lg jalan nk g ofc n reti nk guna pc. =D maknanya, baby pun dh nk msk 7 bulan.

Hussayni di-babysit-kan oleh mama aku. Kitorg pujuk punya pujuk nk gak mama dtg ptrjy jg cucu. Dia berat hati mula2. Ye la, kt kg bleh drive sndr, ada life sndr.. Tp demi cucu digagahkan jua.

1st day husband cuti sb nk tmn mama papehal. Hussayni plak hari tu pukul 8.45 pg dh bgn. mcm tau2 mama dia xde dgn dia. Pg ok la, tp start lps mandi meragam. Nk susu. Dia refused minum bottle. Nangis je. Sib baik husband aku ada, dia tlg delay time meragam tu smpi aku blk lunch time.

Hari kedua, hussayni bgn awal lg. 830 pg. Lps mandi meragam lg. Hari ni lg teruk, almost 1jam dia nangis. Husband aku pujuk pun x jalan. Last, bwk dtg ofc & aku trn bf dia kt kereta. Padahal masa tu dh dkt kul12.

Hari ketiga. Husband aku kena g keje pg tu. Dia tinggal mama & hussayni kt umah makcik aku. Inisiatif makcik aku-buaikan dia. Terus g beli buai, pasang & voila! Hussayni tdo. Yeay!

Hari keempat. Mama try dok dgn hussayni kt umah. Better. Ada la meragam tp sikit2je.

Hari kelima. Mama & hussayni cemerlang bersama2. Haha. Lega aku. Mama aku kata elok je bgn,mkn,mandi sume. Alhamdulilah. Harap2 berterusan, bleh aku keje dgn tenang.

Aku plak skang masuk keje 730pg. Konon2 senang time baby tdo. Yang gempaknya, day by day hussayni bgn makin awal. Dr 845, pehtu 830, 8, 745 n hr ni paling awal 715. Buatnya minggu depan kul6 plak dia bgn, x g keje aku main dgn anak. =p

Update hussayni 6 mths old nti aku post kt nxt entry k!


posted from Bloggeroid

No comments: