doa dan harapan

Ya Allah yang Maha Pemurah,

Aku hambamu yang lemah, mohon rahmatMu untuk memberikan ku kekuatan, kesabaran, ketabahan dalam menempuhi dugaanmu Ya Allah. Aku hambamu yg penuh dengan kekurangan memohon agar diberikan petunjuk untukku teruskan hidup ini dengan pimpinan suami yg paling ku cintai Syed Zaini...

Rabbiyassir wa la tu'assir, rabbi tammim bil khair. Mudahkan perjalanan hidup kami, murahkanlah rezeki kami ya Allah...

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim..
Limpahkan lah kasihsayangMu ya Allah kepada kami, moga hubungan kasih syg suami isteri antara kami berkekalan hingga ke akhir hayat.

Amin ya Rabbal 'Alamin....

a walk to remember

DaisypathAnniversary Years Ticker

our lil munchkin~

Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, April 12, 2011

At this stage... 37 weeks

Hello all.
:)

Hilang touch nk menulis lepas lama menyepi, sejak² jadi silent reader je.
hehe. mcm salu tulis je.
Alhamdulillah this week i'm entering 37 weeks ++. dah nk ujung² dah.
so far, Alhamdulillah so good.
tadi baru je check up kat Klinik Kesihatan Presint 3, nurse ckp baby dah turun ke birth canal. lagi byk jalan lagi cpt baby turun dia kata. husband aku plak dngr je camtu beria dia ajak aku window shopping, dah rindu sgt nak tgk baby dia kata. so, anytime from now boleh bersalin. nervous gak aku nih.

betul org kata, dalam tak dijangka, rezeki akan tiba.
dalam kes aku, rezeki tu "baby" ni lah.
lama weh tunggu, lps aku miscarriage on April 2008.

cite dia cenggini.
lepas aku last period on July 2010, doc Fazlina Azzahrah suggest utk aku buat HSG (Hysterosalpingography). HSG tu 1 xray procedure utk check whether fallopian tube aku tersumbat ke tak.
lepas aku google² pasal HSG ni, ada yg feedback yg kata pregnantdalam 3-4 bulan. nak kata aku menaruh harapan tu tak lah jugak. cuma aku sndr pun nk tau tube aku problem ke, apesal aku lmbt sgt nk preggy sedangkan kawan² yg sama² gugur dulu, dah beranak pinak dah.so lepas buat HSG tu, dapat tau Alhamdulillah tube aku, OK.

lps tu, aku rasa aku betul² redha. aku mmg nk enjoy to d max lah lepastu. maleh dah nk pikior.
August 2010, kan bulan puasa. dekat nk ujung² August, patutnya dh time period aku. tiap² mlm aku mntk husband aku tolong doa kat perut aku, bior la period cecepat. runsing. risau takut sb aku buat HSG aritu ganggu hormon aku plak. seriously, aku mmg bajet nak period weh. tanda² mmg mcm nk period.

satu mlm tu, lps kitorg isya' sama² & nk terawikh, aku tgk ada spotting. aku ckp kat dia, alhamdulillah dah period. tp xsmyg terawikh la mlm ni. esoknya mmg aku bersuka ria la xpuasa. sekali tgk, eh bersih je? period gila balik la nih! smpi la 3 hari lepas tu, still bersih je, husband aku suh test.
aku punyala serbasalah nk test, siap ter-pee tapi  terlupa nk dip in.haha
kena marah weh. :P

next day baru aku test, masa bgn nak sahur tu. sekali 2 line, tapi cam Test line cam blur. aku pun blurr sekali.
perasaaan aku? xde perasaan. huhuhuhu. aku & husband 2-2 dok belek tester tu xtau nk kata +ve ke, -ve. last² both of us decided utk ke Azzahrah pagi tu. doc test lagi skali, +ve gak cuma bila scan xnmpk doc suh stay calm dulu. mungkin baru sgt, & kecik dia kata. so Doc bg duphaston & folic acid, next check up lps raya.

lepas raya, 17 Sept 2010, kitorg g scan. mmg masa tu nervous habis. Alhamdulillah, nmpk heartbeat baby dah. kecikk je. sebak aku. ye la, yg sebelum ni xpenah tgk. tau-tau je dah xde.

Alhamdulillah syukur. tapi kali ni aku & husband azam nk jaga betul² kandungan ni. mmg sejak tau aku pregnant, pegi balik keje husband aku anto. smpi skang, dah sarat dah.
sian dia, susah payah utk aku & baby ni. padahal dia keje Bangi, aku Presint 2. double perjalanan dia setiap hari.
sayu aku bila pk-pk. hanya Allah yg boleh balas pengorbanan dia.

Morning sickness, Alhamdulillah xde sgt, cuma masa 1st trimester mmg aku ngantuk gile. tghari wajib tdo. padahal sebelum pregnant tghari je keje aku ngular window shopping kat Alamanda nun. dah masuk 2nd trimester dah ok, selera makan biasa-biasa je. tapi bila masuk 3rd trimester ni, tangan aku kebas². bila check mmg Doc kata biasa utk pregnant lady jadi camni cuma jarang² jadi. bendalah ni panggil Carpal Tunnel Syndrome (CTS). Insyaallah lps bersalin, slowly tangan yg kebas, sakit tu akan back to normal.
Insyaallah, amiin

Tadi pagi FiL aku bawakkan aku & husband jumpe Ustaz Haron Din. Alhamdulillah rezeki baby ni dapat berkat doa dari ulama' , dapat air selusuh dr Ustaz Haron.
syukur.

Mudah-mudahan Allah mudahkan segala urusan smpi aku bersalin, smpi baby keluar, sempurna & sihat walafiat both mommy and baby...

doakan yea.
aku pun xtau bila lagi mood nk menulis nk dtg. till next time.
:)


**thanks darling for everything that you've done. i do love you till my last breath.



xoxo,

3 comments:

Syed Zaini said...

Dengan menyebut nama Allah yg Maha Pengasih lagi Maha penyayang.
Segala puji bagi Allah Tuhan seru sekalian alam

Ya Allah tambahkanlah kesejahteraan kepada tauladan kami Nabi Muhammad SAW
Sebagai pengobat dan penawar hatiku;
Penyehat dan penyegar badanku;
Sebagai sinar dan cahaya pandangan mata;
Sebagai penguat dan santapan rohani;
Dan kepada keluarganya dan para sahabatnya berikanlah keberkahan dan keselamatan.

Ya Allah semoga Engkau lindungi bayi ini selama ada dalam kandungan ibunya;
Dan semoga Engkau memberikan kepada bayi dan ibunya Allah yang memberi kesehatan;
Tidak ada kesehatan selain kesehatan Allah, kesehatan yang tidak diakhiri dengan penyakit lain.

Ya Allah semoga Engkau ciptakan bayi ini dalam kandungan ibunya dgn rupa yg bagus;
Dan semoga Engkau tanamkan hatinya bayi ini iman kepadaMu ya Allah dan kepada Rosul Mu.

Ya Allah semoga Engkau mengeluarkan bayi ini dari dalam kandungan ibunya pada waktu yg tlah ditetapkan dlm keadaan yg sehat dan selamat.
Ya Allah semoga Engkau jadikan bayi ini sehat, sempurna, berakal cerdas dan mengerti dalam urusan agama.
Ya Allah semoga Engkau memberikan kepada bayi ini umur yang panjang, sehat jasmani dan rohani, bagus budi perangainya, fasih lisannya;
Serta bagus suaranya untuk membaca dan Al Quran;
Dan tinggikanlah derajatnya;
Dan luaskanlah rizkinya;
Dan jadikanlah bagi manusia yg sempuran selamat di dunia dan akhirat.
Dengan berkahnya Nabi besar Muhammad SAW dan segala puji bagi Allah Tuhan seru sekalian alam.

Aaamin, aamin aamin yaa robbal aalamin.
Kabulkanlah doa kami, kabulkanlaah doa kami, kabulkanlah doa kami, ya Allah Tuhan Semesta Alam......

DARI SUAMI TERCINTA, Luv u honey...

mrs.syediz said...

*big hugs*
thanks beby.
luv u too..

Mulan said...

take care & moga selamat semuanya..